Iskolánk folyamatosan új lehetőségeket keres
Elnyert pályázataink listája.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és a Nemzeti Tehetség Program finanszírozásában
NTP-MOI-16-0036 számú
„A zene megerősít engem”
címmel valósítottuk meg a 60 órás tanórán kívüli tehetséggondozó programot.
A Líra Zeneiskola AMI megalakulásától kezdve (2003) célul tűzte ki, hogy hangszeres oktatással, tehetséggondozással, érzelmi és esztétikai neveléssel járul hozzá egy sokoldalú zeneileg (is) művelt, érett, kreatív személyiség kialakításához. Minden lehetőséget megragadunk, hogy ezt minél változatosabban, színesebben tehessük meg.
Sikeres pályázatunknak köszönhetően kisgyőri telephelyünkön, hangszeres zenét tanuló 13 diákunk pedagógusokkal részesülhetett az egymásra épülő tanórán kívüli foglalkozásokban.
A pályázatnak köszönhetően 2016 októberében került sor Krajcsó Bence – a Népművészet Ifjú Mestere – népzenei előadására, melynek során a tanulók megismerkedtek a citerazene sokszínűségével, gazdag érzelemvilágával.
2017 januárjában egész napos kiránduláson vettek részt növendékeink, melynek során az Erkel Színházban megtekinthették a Pomádé király új ruhája című gyermekoperát, majd pedig a Budai Várban található Zenetörténeti Múzeumba látogattak el. Fantasztikus élménnyel gazdagodtak diákjaink, új ismeretekkel bővült tudásuk. Legtöbbjük még soha sem járt Budapesten, ezért a színházi élményen túl a Budai Várnegyed megtekintése is felejthetetlen emlék lesz számukra. Megismerhették a színház csodáit, a hétköznapok már természetessé vált dolgait és reméljük, hogy újabb kapukat nyitottunk a tudás világába.
A 60 órás projekt záró rendezvényeként a zeneiskolás növendékek A brémai muzsikusok című bábelőadást is tartalmazó hangversennyel készültek Csomós Dávid tanár úr vezetésével. A műsoron a bábelőadás mellett öt Disney mesefilm egy-egy ismert betétdalát hallhatta a közönség a növendékek és a tanár úr előadásában, mely nagy sikert aratott a nézők körében.
Úgy gondolom, a pályázatnak köszönhetően fantasztikus élményekkel gazdagodtak diákjaink, új ismeretekkel bővült tudásuk. A foglalkozásoknak köszönhetően megismerhették a zene, a képzőművészet csodáit, a hétköznapok már természetessé vált dolgait és reméljük, hogy újabb kapukat nyitottunk a tudás világába.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és a Nemzeti Tehetség Program
„A tehetséges fiatalok felkészítését végző, kiváló programmal dolgozó alapfokú művészetoktatási intézmények támogatása”
NTP-AMI-14-0032 számú „Fény a művészetekben„
címmel valósítottuk meg a 30 órás tanórán kívüli tehetséggondozó programot.
Pályázathoz tartozó fotók: NTP-AMI-14-0032
A Líra Zeneiskola AMI megalakulásától kezdve (2003) célul tűzte ki, hogy hangszeres oktatással, tehetséggondozással, érzelmi és esztétikai neveléssel járul hozzá egy sokoldalú zeneileg (is) művelt, érett, kreatív személyiség kialakításához. Minden lehetőséget megragadunk, hogy ezt minél változatosabban, színesebben tehessük meg.
Sikeres pályázatunknak köszönhetően poroszlói telephelyünkön, hangszeres zenét tanuló 10 diákunk pedagógusokkal, diákmentorral részesülhetett az egymásra épülő tanórán kívüli foglalkozásokban, amellyel a „Fény Nemzetközi Éve”-hez kapcsolódtunk.
A programban a „FÉNY” játszotta a főszerepet: árnyjáték, zeneművek érzelmekre gyakorolt hatása a képzőművészet nyelvén, ritmushangszerek felismerése tapintás útján, zenei kvíz, csapatépítés, játékok.
Az Aggteleki Cseppkőbarlangban tett látogatás alkalmával a természetben élhették át a fény-zene játékát a gyermekek, a Csodák Palotájában a tudomány és technika oldaláról szereztek tapasztalatokat, majd a záró programunkban Takács István, a magyar késő barokk legnagyobb mesterének munkáin, a képzőművészet világán át tanulmányozhatták programunk témáját Mezőkövesden.
Fantasztikus élménnyel gazdagodtak diákjaink, új ismeretekkel bővült tudásuk megismerhették a természet, a képzőművészet csodáit, a hétköznapok már természetessé vált dolgait és reméljük, hogy újabb kapukat nyitottunk a tudás világába.
PDF verzió: NTP-AMI-14-0032
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és a Nemzeti Tehetség Program
„Roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok
tehetségfejlesztésének támogatása” NTP-RTP-14-0022 számú „TŰZIJÁTÉK ZENE„ címmel valósítottuk meg a 30 órás tanórán kívüli komplex tehetségfejlesztést.
A pályázathoz tartozó képek: NTP-RTP-14-0022
A Líra Zeneiskola AMI megalakulásától kezdve (2003) célul tűzte ki, hogy hangszeres oktatással, tehetséggondozással, érzelmi és esztétikai neveléssel járul hozzá egy sokoldalú zeneileg (is) művelt, érett, kreatív személyiség kialakításához. Minden lehetőséget megragadunk, hogy ezt minél változatosabban, színesebben tehessük meg.
Nagy örömmel vettük pályázatunk sikerességét, amelyben ároktői telephelyünkön hangszeres zenét tanuló 11 gyermekünk pedagógusokkal, szülővel, diákmentorral részesülhetett az egymásra épülő tanórán kívüli foglalkozásokban, amellyel a „Fény Nemzetközi Éve”- hez kapcsolódtunk.
A programban, stíluskorszakokon keresztül mutatták be pedagógusaink a hangszereket az ősemberek zenéjétől napjainkig; a gyermekek kipróbálhatták a reneszánsz táncot, játszottak zenei kvízt, vetélkedőket. Budapesti programunkban a Művészetek Palotájába látogattak el, ahol a Tűzijáték – Zene című gyermekeknek szóló interaktív előadáson vettek részt. A műsort követő ebéd után a Budai vár megtekintése következett, majd kipróbálták a Budavári Siklót. Nagyszerű érzés volt számukra átsétálni a Lánchídon, utazni a villamoson és az újonnan átadott metrón.
Fantasztikus élménnyel gazdagodtak diákjaink, új ismeretekkel bővült tudásuk és a „hétköznapokat” kicsit ünnepként élhették meg.
A projekt megvalósulásának helyszínei, időpontjai:
Borsodivánka – 2015. április 18. 10.00 – 13.00
Budapest – 2015. május 03. egész napos
Ároktő – 2015. május 09. 09.00 – 14.00
Ároktő – 2015. május 16. 09.00 – 14.00
Ároktő – 2015. május 29. 09.00 – 14.00
A projektbe bevont gyermekek létszáma 11fő és 1fő diákmentor, illetve 1 szülő.
A szakmai fejlesztő pedagógusok:
Barizs Szilvia – szolfézs- zeneelmélet-karvezető pedagógus
Balogh László– gitártanár
A TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 azonosítószámú „Tehetséghidak program” c. kiemelt projekt keretében megvalósuló EGYÉNI TEHETSÉGFEJLESZTÉS
„A” komponensében – Tehetség-és Pályatanácsadás programba
a maximálisan beválogatható 5 diákunknak sikerült bekerülnie.
A program célkitűzése:
Sok ígéretes képességű gyerek és fiatal van, akik adottságaik ellenére nem képesek jó teljesítményre, és akikből – minden igyekezetük ellenére – a pedagógusok sem tudnak annyit érvényre juttatni, mint amennyi lehetőség bennük rejlik. Ennek sokféle, gyakran egy-egy gyereknél egyidejűleg több oka lehet. Egy tehetséges gyermek képességeinek kibontakoztatásában számos akadályozó tényező lehet, mely(ek) hatással lehetnek a tehetség felismerésére és/vagy a jövőbeni pályaválasztásra. Mindemellett a tehetséges gyerek és szülei újból és újból döntések előtt állnak: a megfelelő középiskola, szakma, vagy főiskolai-egyetemi szak kiválasztása nagy felelősség.
A Tehetséghidak Program ezért egy olyan komplex, a tehetséges gyermekek és fiatalok képességeire, belső tulajdonságaira, környezetére, jelenére és jövőjére egyaránt figyelmet fordító tehetség- és pályatanácsadást kezdeményezett, ahol a diákok segítséget kapnak az őket akadályozó nehézségek okainak feltárásában és korrekciójában, valamint koruknak megfelelően iránymutatást tanulmányaikkal kapcsolatos döntések meghozatalában.
A programba bekerült diákjaink Kázsmárk, Borsodivánka, Tiszabábolna, Négyes községekből vettek/vesznek részt. A programunk még nem zárult le.
TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „Tehetséghidak Program” nevű kiemelt projekt keretében megvalósuló IV. képzési ütem EGYÉNI, NYÍLT KÉPZÉSÉN 5 munkatársunk vett részt 30 órás, Pedagógus Akkreditációs Testület által akkreditált képzési programban (2015. februártól).
- Öndifferenciáló módszerek alkalmazása a hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igényű tanulók tanításában (H518_010) – 3 munkatársunk
- Tehetségsegítő tanterv készítésének módszertana (H527_005) – 2 munkatársunk.
A TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 azonosítószámú „Tehetséghidak program” c. kiemelt program keretében „Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása” -„A” csomag OPER 6408 azonosítószámmal nyertük meg a tanórán kívüli tervezett tehetségfejlesztést, amelyet 2015. januárjától valósítottuk meg hétvégenként.
A pályázathoz tartozó képek: OPER 6408
A tehetségsegítő tevékenységet a pályázat értelmében három programelemben (Versenyfelkészítő szakkör, Gazdagító programpár, További tanórán kívüli szülő – diák – pedagógus kapcsolatrendszert fejlesztő tevékenység), összesen 26 gyermekkel, 4 diákmentorral, 5 szülővel, 1 kísérővel és 6 pedagógussal, összesen 42 fővel terveztük.
A MATEHETSZ által a Tehetséghidak Programban (TÁMOP.3.4.5-12-2012-0001) kifejlesztett
“A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása”
Az évek óta népszerű Géniusz képzések sorában 2015-ben egy új típusú képzési forma jelent meg: az elméleti tananyag e-learning alapú online feldolgozását követő 15 órás gyakorlati műhelymunkát tartalmazó vegyes, angol szakszóval „blended learning” képzési forma.
Ezt az új típusú képzési szerkezetet elsőként a kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozásával foglalkozó szakemberek számára kínálták. Ebben a témában készült el az a három részes e-learning tananyag, amely a http://tehetseg.hu/e-learning-tananyagok oldalon mindenki számára ingyenesen elérhető.
Ezt a képzést végezte el két pedagógus munkatársunk 2015. 01.09 – 2015.01.17. időtartamban.
TÁMOP-3.1.5-09/A-2-2010-0162
A projekt megnevezése: Líra Zeneiskola -Pedagógusképzés
A projekt időtartama: 2010.09.01 – 2012.09.30.
A projekt támogatásának összege: 11.948.200 Ft
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.